
Koło na rowerze. Na okrągło z AZS!
Do pokonania w 25 dni:
• 11 Państw Europy
• W SUMIE KILOMETRÓW: 3675 km (w tym min. 3065 km rowerem, nie wliczając w to ani jednego kilometra błądzenia!)
• ŚREDNIO CODZIENNIE KM NA JEDNEGO CZŁONKA ZAŁOGI, zakładając, że pojedzie aż 5 uczestników: min. 147 km dziennie (w tym 123 km/dzień rowerem, jeśli nie zabłądzimy ani
o kilometr(!)). Najkrótsza trasa- po dotarciu nad wybrzeże Morza Czarnego- 68 km- dla odpoczynku; najdłuższa to 191 km.
Przyjąć należy, że trasa może się wydłużyć nawet o ¼ w wyniku różnych czynników.
• W towarzystwie Odry, Dunaju i Dniestru,
• (o)mijając Karpaty, Sudety i Alpy,
• przemierzając 3675 kilometrów po drogach i bezdrożach – wyżyn, nizin i delty rzek, z czego najmniej 3100 km na rowerach, nierzadko w strachu, w deszczu i w wietrze, albo w upale i na twardym siedzeniu,
• Przebyć drogę na własnych dwóch kółkach, mimo, iż przez całą drogę towarzyszyć nam będą cztery!
• Trzeba potwierdzić wyjazd najpóźniej na początku lipca!
CELE główne:
1. Dotrzeć do Morza Czarnego w 2 tygodnie: wyruszamy z Opola, jedziemy przez Czechy, Austrię, Słowację, Węgry, Chorwację, Serbię, Rumunię, Bułgarię, aż do Constanty w Rumunii
nad Morzem Czarnym. Stamtąd powrót przez Mołdawię, Ukrainę;
2. Wrócić do Polski- zdobywając pieniądze na zakup farb do pomalowania (m.in. we współpracy
z Młodzieżowym Domem Kultury) szarych ścian wnętrz Oddziału Pediatrii oraz Oddziału Chirurgii Dziecięcej Wojewódzkiego Centrum Medycznego w Opolu.
Tam dzieci naprawdę pytają o Kubusia, bo w tamtym pokoju gdzie leżały przez dzień, dwa, tydzień, miesiąc był, a tutaj Go nie ma.. Dlaczego właściwie nie ma Kubusia? A czemu ma go nie być?!
• Data wyjazdu spod WCM w Opolu: Piątek, 31.08.2012r., godz. 9.00
• Przewidywana data dotarcia nad Morze Czarne: Czwartek, 13.09.2012r.
• Przewidywany termin przekroczenia granicy ukraińsko-polskiej i dotarcia do Przemyśla: Piątek, 21.09.2012r.
• Przewidywany termin dotarcia do Częstochowy: Niedziela, 23.09.2012r.
• Przewidywany termin zakończenia wyprawy przy WCM w Opolu: Poniedziałek, 24.09.2012r.
Co zobaczymy?:
• Wielkie stolice europejskie, jak Wiedeń, Bratysławę, Budapeszt oraz najmniejsze i najbiedniejsze wioski , zwłaszcza ukraińskie i rumuńskie; kulturę i sposób myślenia tubylców; stare mury miejskie Belgradu i ogólnie zniszczoną jeszcze Serbię , deltę Dunaju, Morze Czarne, Lwów + Cmentarz Orląt Lwowskich oraz C. Łyczakowski;
• Po tym wszystkim przejedziemy ot po prostu wzdłuż, przez niemal całą Polskę południową, dla wprowadzenia skali porównawczej.
W trasie towarzyszył nam będzie samochód. Na terenie Polski (także w drodze powrotnej
od granicy z Ukrainą) samochód prowadzony będzie przez osobę z zewnątrz załogi.
W Polsce wszyscy uczestnicy załogi rozpoczynają wyprawę na dwóch kółkach, potem
co około 2 h stery przejmować będą kolejno uczestnicy wyprawy.
Zadania kierowcy:
• motywowanie pozostałych uczestników wyprawy;
• dokumentowanie wyprawy: robienie ciekawych zdjęć , filmów, opisów, czat;
• wyszukiwanie korzystnej trasy na mapie;
• Samochód będzie wiózł nasz sprzęt i jedzenie; to także alternatywa, jeśli (odpukać) komuś przytrafi się kontuzja. Może w trakcie drogi okaże się, że wrócą siły i pojawi się chęć do kontynuacji drogi rowerem!
CECHY uczestników:
• ODPOWIEDZIALNOŚĆ
• UKIERUNKOWANIE NA CEL
• WIEK 18+
• UMIEJĘTNOŚĆ PRZYSTOSOWYWANIA SIĘ DO NOWYCH SYTUACJI
• Zdolność SILNEGO MOTYWOWANIA siebie i innych w STRESIE i chwilach KRYZYSU
• Gotowość do podjęcia treningu OD TERAZ – z myślą o sobie i z myślą o innych uczestnikach
Koszt wyprawy na 25 dni (jeśli nie znajdą się sponsorzy!) nie powinien przekroczyć 2000 zł
• UBEZPIECZENIE, PASZPORT, SZCZEPIENIE przeciw żółtaczce, INNE WYDATKI = 390 zł
• ŁAPÓWKI, TAK ŁAPÓWKI = składamy się po 20 zł
• NOCLEGI = 0 zł rozłożone namioty „na dziko” lub za pozwoleniem mieszkańców w zagrodzie; Higiena: stacje benzynowe, gościnność mieszkańców, jeziora.
• WYŻYWIENIE = 600 zł (24 zł/dzień)
• PODSTAWOWE DOPOSAŻENIE ROWERU/ UCZESTNIKA = 380 zł przy założeniu,
że WYPOSAŻONY ROWER CROSSOWY, czyli TREKKINGOWY już jest.
• PALIWO DO SAMOCHODU = 410 zł
„Podróż to jedyna rzecz, po której kupieniu stajesz się bogatszy” Anonim
Oto, w czym można pomóc:
• wesprzeć Nas swoim uczestnictwem- zarówno czynnym (w sumie 5 osób), jak i biernym wsparciem (oby jak najwięcej!);
• przy podpisywaniu umów z mediami (dziennik NTO, radio ESKA, radio WAWA, TVP INFO,…);
• przy rozpowszechnianiu wiedzy tzw. metodą pantoflową, poprzez FB, na forach rowerowych,
na stronach internetowych AZS w poszczególnych miastach,…; jak również w dotarciu
do prezydentów miast Opole, czy też Przemyśl;
• przy założeniu i prowadzeniu strony internetowej, bloga, czatu z podróży- zapraszamy zwłaszcza studentów informatyki, jak również dziennikarstwa, którzy będą mogli wykorzystać
to doświadczenie w swoim portfolio! Cenny będzie również ciekawy pomysł na logo wyprawy, które wyruszy z Nami na wyprawę po Europie :)
• w dotarciu do sponsorów (producent farb do wnętrz, sprzętu rowerowego, produktów żywnościowych, słodyczy- dla dzieci, które odwiedzimy po drodze, dealera samochodów,…;
• w skompletowaniu sprzętu biwakowego dla grupy pięciu osób, narzędzi do naprawy rowerów
oraz wypożyczeniu bagażnika samochodowego na rowery, aparatu fotograficznego o dobrych parametrach;
• ze swojej strony oprócz organizacji mogę zaoferować przygotowanie apteczki pierwszej pomocy
oraz udzielenie pomocy w razie potrzeby;
• w skompletowaniu szczegółowych map i przewodników;
• wszelka inna pomoc i wsparcie bardzo mile widziane :)
• Zadaniem każdego z uczestników będzie przygotowanie istotnych wiadomości dot. dwóch państw, przez które będzie przebiegała nasza trasa. Zadaniem każdej z osób będzie nauczenie pozostałej części grupy podstawowych słów i zwrotów stosowanych w danym kraju oraz gestów, jakich nie należy używać.
• w grupie potrzebny będzie skarbnik, któremu przed wyjazdem wpłacone zostaną pieniądze (20 zł)
i który w trakcie trasy, jeśli zaistnieje taka sytuacja- założy dodatkową listę wpłat.
Czego się spodziewać?
1. Podziwu i krytyki ze strony innych;
2. Niezapomnianych wspomnień, krytycznych chwil, DOŚWIADCZENIA we współpracy grupowej i organizacji, które przyda się w życiu;
3. Wydatków, ale też odnajdywania sposobu na ich zupełne ograniczenie;
4. Problemów technicznych z rowerem- lecz gdy się przytrafi, to POLAK potrafi!;
5. Noclegów na łonie natury, bycia prawdziwie wolnym człowiekiem!;
6. Zdobycia bezcennej wiedzy o kulturze w jeszcze nieznormowanych przez UE krajach;
7. Wczesnego wstawania, płaskiego i wyżynnego terenu, nieprzewidywalnych warunków pogodowych, dróg i bezdroży, ale i bardzo zmotywowanej GRUPY!
8. Niektóre części ciała mocno przypomną nam o sobie- dlatego trening należy rozpocząć wiele wcześniej;
9. Będzie nam towarzyszył transport na czterech kółkach, który odciąży rowery i wesprze-
z założenia- psychicznie.
10. Pokonania bardzo długiego dystansu, a raczej pokonanie swoich słabości w dążeniu do celu! OGROMNEJ SATYSFAKCJI!
Dokumenty, których kopię należy przesłać na tydzień przed wyjazdem, a w dniu wyjazdu mieć
ze sobą:
• dowód osobisty
• paszport
• prawo jazdy kat. B (bardzo mocno wskazane, choć w 100% nie jest niezbędne)
• ubezpieczenie
• legitymację AZS, ew. legitymację studencką
• krótki opis uczestnika (jego cech i osiągnięć)- dobrze, jeśli potwierdzony przez AZS
• dodatkowo numer ICE pojawiający się na wyświetlaczu komórki
Dane organizatorki:
- Imię i nazwisko: Katarzyna Klimek
- Krótki opis: Świeżo upieczona absolwentka Architektury i Urbanistyki przy PWSZ w Nysie, stypendystka Programu ERASMUS oraz Programu Leonardo da Vinci, inicjatorka wielu akcji społecznych, założycielka i współzałożycielka jak również członkini kilku grup akademickich i kół naukowych.Sympatyczka AZS oraz reprezentantka uczelni na Akademickich Mistrzostwach Polski w trzech dziedzinach sportowych. Rekreację jazdy na dwóch kółkach roweru propaguje 360 dni w roku.
- Data urodzenia: 26.01.1989 r.
- Miejsce zamieszkania: Węgry pod Opolem
- Adres e-mail: katarzyna_klimek@onet.eu
- Tel. kom.: 510 435 309
Trasa:
Jak czytać tabelę? Kolorem żółtym zaznaczona jest suma kilometrów do pokonania na dzień.
W nawiasie znajduje się liczba km, jaką każdy uczestnik powinien odjąć od tej trasy (gdyż pokona ją jako kierowca samochodu). Warto jednak brać te kilometry pod uwagę- uwzględniając, że możemy błądzić.
Na terenie Polski samochód prowadzony jest przez osobę z zewnątrz załogi!
Dzień 1.: Opole – Racibórz – Ostrava (Czechy) - Nový Jičín; Trasa 45. 165 km
( w tym 110 km na terenie Polski)(-11 km/uczestnik);
Dzień 2..: Nový Jičín – Napajedla – Hodonin; Trasa 55. 144 km
(-29 km/uczestnik);
Dzień 3.: Hodonin – Wiedeń (Austria) Trasa 55. 114 km+14 km= 128 km
– Schwechat (-26 km/ uczestnik);
Dzień 4.: Schwechat – Bratysława (Słowacja) Trasa B9. 56 km+101 km= 157 km
– Komárno Trasa 63 (-31 km/ uczestnik);
Dzień 5.: Komárno – Budapeszt (Węgry) Trasa 10. 98 km+55 km= 153 km
- Dömsöd Trasa 51 (-31 km/ uczestnik);
Dzień 6.: Dömsöd – Baja – Bátaszék - Beli Manastir (Chorwacja) Trasa 51; 187 km
(-37 km/ uczestnik);
Dzień 7.: Beli Manastir – Osijek Trasa 7/E73 31 km+118 km= 149 km
- Novi Sad (Serbia) Trasa 2 i trasa 7 (-30 km/ uczestnik);
Dzień 8.: Novi Sad – Belgrad Trasa 22,1 102 km+42 km= 146 km
- Udovice (-29 km/ uczestnik);
Dzień 9.: Udovice – Majdanpek Trasa 24; 134 km
(-27 km/ uczestnik);
Dzień 10.: Majdanpek - Drobeta-Turnu Severin (Rumunia) Trasa 25,1 96 km+95 km= 191 km
- Filiaşi Trasa DN6/ E70 (-38 km/ uczestnik);
Dzień 11.: Filiaşi – Craiova Trasa DJ606 28 km+79 km=107 km
– Dăbuleni Trasa DJ604 (-21 km/ uczestnik);
Dzień 12.: Dăbuleni – Bragadiru Trasa DN52 142 km
(-28 km/ uczestnik);
Dzień 13.: Bragadiru – Giurgiu Trasa DN5C 52 km+104 km= 156 km
- Srebarna (Bułgaria) Trasa 21 (-31 km/ uczestnik);
Dzień 14.: Srebarna – Constanta (Rumunia) Trasa DN3 155 km;
(-31 km/ uczestnik)
Dzień 15.: Constanta – Năvodari Trasa DC86 20 km+ 8 km- Lumina
Trasa DJ226 +40 km Cheia Trasa DJ222; = 68 km (-14 km/ uczestnik);
Dzień 16.: Cheia – Galati Trasa DJ212 188 km (-38 km/ uczestnik);
Dzień 17.: Galati - Vaslui Trasa DN24D, DN24 157 km (-31 km/ uczestnik);
Dzień 18.: Vaslui – Balti (Mołdawia) Trasa DN24 158 km (-32 km/ uczestnik);
Dzień 19.: Balti – Khotyn (Ukraina) Trasa M14 i P63 155 km (-31 km/ uczestnik);
Dzień 20.: Khotyn – Ternopil Trasa P48 159 km (-32 km/ uczestnik);
Dzień 21.: Ternopil – Lwów Trasa H02 127 km (-25 km/ uczestnik);
Dzień 22.: Lwów – Medyka (Polska) Trasa E40, M11 84 km+13 km-
Przemyśl Trasa28. Od Medyki do Opola samochód będzie już prowadzony przez osobę
z zewnątrz załogi! + Łańcut 60 km Trasa 881 = 157 km (-17 km/ uczestnik);
Dzień 23.: Łańcut – Mielec Trasa 881 i 875 79 km+66 km Busko-Zdrój Trasa 73;= 145 km;
Dzień 24.: Busko-Zdrój – Częstochowa Trasa 78 i 46 147 km;
Dzień 25.: Częstochowa – Opole Trasa 46 100 km.
Jeśli po przeczytaniu tego nie będziesz miał spokoju, bo gdzieś czujesz, że chcesz się z tym zmierzyć, powiedz MI o tym! Wiesz komu :)
Jeśli po przeczytaniu tego nie będziesz miał spokoju, bo gdzieś czujesz, że nie możesz lub po prostu nie chcesz się z tym zmierzyć, powiedz IM o tym! Wiesz przecież komu ;)